Muka surat

Tuesday, March 30, 2010

abu slam

gua dlu jaman2 asrama mmg bnyk tepengaruh....mule2 dtg mak anto pkai songkok, seluar tony tajaan,bju kolar kaler merah,kasut itam xbejenama dan stokin stok darma wt pkai main boling...paling memilukan dr t shirt nike bundle tampin smpai cetong mandi, sume nk tulis nama...mak gua pesan ringkas je...."kalu ilang sonang nk carik kek mano diam eh"...mmg kurang grunge la time tuh...bak kte dak lokman "x kl la bro...".

mmg nk dibandingkan time tuh 2 kuala ni mmg jauh berbeda....satu ade menara klcc....satu lg ade menara jam yg xpenah tkar bateri....gua igt lagik time msuk asrama gua agak sukar nk tido mlm sbb gua demam rumah...tp xbecucuran air mate la sbb dh bese tdo depan tb..roommate gua, adi(mmg name dlm ic), melalak kau2 smpai penggawa asrama igt ade gangguan siong kt asrama tuh...mmg form 1 sume muke toye atau nama penanya nerd...p klas awal,trun smbahyang subuh musolla,beratur kt dewan mkn,kemas tilam sblm p klas dan sume perkara berkaitan sindrom nerd.....stakat kene bantai mmg bese la tuh....kalu xcaye tnye mail kobau...mule2 berdiri bwh lampu..tup2 5 saat kendian dh hinggap kt dlm loker smbil pura2 pengsan...pejam celik pejam celik gua dh tingkatan 3, tahun PMR, tp gua xgentar sbb time exam gua duk blakang syamsa...so bekalan data gua ckup utk gua trus melangkah ke tingkatan 4...tahun yg lebih dikenali sbg honeymoon year...

taun ni gua mule disajikan ngan mcm2 bende....dlu pkai suar tony tajaan tp skang pkai suar tempah kt ken vs bwh 20 ke atas lengkap ngan buckle di kiri kanan pinggang....bak kte samad saberan..."suar kau tu bleh msuk 20 ekor anjing la jang"...dlu dgr metalika tp skang dgr offspring,nirvana,the bolok,dan sume kumpulan berlandaskan grungge...dlu dgr lagu tp skang dh pndai main lagu kt jaming uncle...dlu nk mkn bratur tp skang nk mkn main oder jek..."woi bai gua punyo setray...ayam kuah lobih yo"...kte abg bad kpd budak lower form dgn muke ganas ala2 rob zombie....dlu p pekan pkai batik tiap2 ari sabtu tp skang p pekan ikut suke pastu pkai t shirt dave grohl ngan selipar dak kong supaye nmpak ganas utk mgelak dr kene pau kt bas stand...dlu bju bsuh sendri tp skang main campak jek kt tempat bsuh sbb ade kemudahan dobi junior kt tempat membasuh...tau2 dh bejemur je bju kt ampaian....dan yg paling menyeronokkan dan lebih seronok dr kg seronok, dlu maki senior kaki buri tp skang tokan fly p beli buri...nk buri kene amek lesen...ahahaha undang2 pertama yg digunakan secara lisan tanpa tulisan atau dijilidkan...mcm2 oder gua dpt...malboro,danhell,wide hoss,rosman,suria itam,tembakau cap petani...mcm2 la....kalu tetiba terkenang, mmg sengeh sendri smbil buri......

nota pejalan kaki : nk tau psal abu slam...sila tggu keluaran akan dtg

mase kecederaan : satu2nye brg ori yg gua pkai jaman skolah dlu adalah....sepasang selipar jamban tat seng ori keluaran 1993


rosman...buri kegemaran toyang satu ketika dlu...skang die mesti die layan danhell 20 kotak merah sbb gua dgr die dh jd tokey import cendawan shetake

No comments:

Post a Comment