Muka surat

Friday, October 22, 2010

centa tanduri

sedang gua enak baca majalah mangga kt bawah pokok jering di depan rumah...tibe2 lalu sorg awek yg sedang2 elok dari pandangan gua...."klecapklecapklecap....klecap"...gua kunyah singgam dgn speed yg laju same laju dgn degupan jantung gua nih...elok benar nmpaknya lenggok awek nih...berkebaya dengan corak bunga durian dipadankan dengan kasut bertumit tinggi menyerlahkan lagi kewushian awek nih...."woi potang ni jgn lupo mesyuarat pemudo kek balaighayo..." tibe2 dak zai muncul dgn berpakaian mesyuarat smbil kepit fail yg kt dlmnye ade kertas mahjong...gua xcakap bnyk..tau2 dak zai dh putus dua gua kejekan....gua mmg pantang klau org potong stim gua nih..."xpola den wakilkan ekau kek mesyuarat tu nnti..." kato dak zai smbil pungut daging2 die yg bersepah gua kejekan tadi....

gua xtentu arah mencarik awek tadi...kt depan xde, kt belakang xde, kt bawah lori dak jalani xde....buntu btol gua...tup2 gua nmpak awek tu kt kedai makcik robi yg gua bajet adela dlm 2 tiang dari port gua nih...nmpak gaye mcm bnyk btul barang yg die beli...makcik robi pon nmpak senang ngan awek nih....bak kate mak gua kalu org tue suke maknanye awek tu mmg boleh pegi jauh....gua tgk minah ni mcm xlarat jek nk angkat barang yg die beli tuh...gua mule rase kesian kt awek nih...gua sbg pemuda kampung yg ade jati diri tinggi harus membantu mane yg ptut...pelan2 gua lipat muke surat 40 majalah mangga yg gua tgh bace tuh...sarung baju...pkai selipar..sikat rambut dan lipat kaki seluar utk pegi membantu awek tuh....

seingat gua la...lagi 5 tapak nk smpai kt awek tuh...tibe2 sebuah kereta mewah menjalar di depan gua...cermin sume gelap...ini mesti bukan calang2 org la gua igt...mesti sorg usahawan berjaya xpon brader pembekal kuih pau kt skolah kg gua...gua dgr die punye pau dh jual kt giant...tup2 sangkaan gua mmg meleset...lebih teruk dari kemelesetan ekonomi blok eropah tengah...dari pintu depan gua tgk kuar sorg brader baya2 abg cik gua...badan nmpak sedap2 dengan sepucuk pistol tersemat rapi di pinggangnye....gua bile dh nmpak pistol trus igt cerita gerak khas...baik gua nyorok kt celah ampaian rumah kak midah...kang xpasal2 brader tu test power pistol die kt gua...xke naya......

gua tgk brader pistol tu bukak pintu belakang...nmpak mcm susah nk dibukak..."mgkin brader ni lupa nk bukak selak kt pintu tu...."..gua bgtau kt melor...kucing parsi kesayangan makcik besah yg tgh elok melepas kt sebelah gua..."kletap!!!"..pintu dh dibuka dan gua tgk brader pistol tu mcm kene tiau dgn manusia yg ade kt dlm kete tuh...terhangguk2 brader tu iyekan kate manusia dlm kete tuh...gua pikir manusia dlm kete tuh mesti ade senapang...paling cikai pon bom tangan tige empat bijik....sekejap2 gua kalih pandangan gua tgk awek tadi tuh...gua tgk die masih lagi membeli kt kedai acik robi...gua kire acik robi untung sakan arini memandangkan slalunye paling kuat pon org kampung beli daun tembakau xpon dak2 skolah yg beli aiskrim pong...itupon bnyk kali kene roket....

gua tgk mcm2 awek tu beli.....beras,tepung,biskut tongkat,minyak masak,tiub basikal,ubat nyamuk,sardin....mcm2 la.....gua estimet adela dlm 2 ribu jugak die belanje kt kedai acik robi tuh....antara sebab org kampung xpg kedai acik robi adalah kerana acik robi menjual barang dlm matewang pound....hanya uncle robert dan arwah sidang busu jek slalu ke situ sbb dorg ade share bukak kedai moneychanger....

tanpa gua sedari...muncul seorang org lama berpakaian baju masuk dalam dan bertopi koboi dari kereta tuh...disisinya terdapat dua brader muka ketat dilengkapi dengan senapang AK47 berkawal di tepi org lama tuh....gua tgk org lama tu muke mcm susah nk senyum...sekali2 gua tgk die sibuk memicit ipadnye...mgkin graf forexnya menurun pade pandangan gua...perlahan2 org lama tu mengatur langkah ke kedai acik robi smbil brader2 senapang bersedia cekah senapang........

"awak igt saya ni ape haaaa....org gaji awak!!!!!!...."tibe2 awek tu menjerit smbil pangkas kaki org lama tuh pkai sabit yg baru dibeli..."maaf la yang abg pegi byar bil air tadi...lmbat sikit..."org lama tu cakap tersekat2 kt awek tuh......"lain kali kalu nk chatting ngan awek kt facebook jgn la lupe nk log out....kan dah kantoi...klepommmmmm!!!!!!!!!..."awek tu tembak org lama tu di bahagian rusuk kiri smbil brader muke ketat dan brader pistol angkat barang2 yg dibeli msuk ke dalam kereta....dalam keriuhan tu gua nmpak acik robi elok kire untung pkai sempoa pemberian isa samad satu masa dlu....kereta mewah tu menyusur depan gua dgn speed yg boleh tahan smpai gua xsedar najis melor melekat baik di selipar tat sing ori gua.....ya'a purr salammmmm

1 comment:

  1. salam kunjungn dari UniKL BLOgger facebook fan page...dah follow blog nie dan juga ur fan page...don forget follow me too k

    ReplyDelete