Muka surat

Tuesday, March 23, 2010

ipin mmg betuah

ipin (bukan kembar kpd upin atau nobita) slamat menempuh alam perkahwinan setelah 29 tahun membujang.....ipin merupakan kapten pasukan bola sepak simpang ampat yg kini menghuni tangga ke-3 liga parlimen alor gajah hanya terpisah 2 mata dari melekek luau di tempat ke dua dan 3 mata di blakang pendahulu, air paabas united....rmai btol yg dtg trmasuk rakan2 sepasukan yg gembira dgn perkahwinan ini sbb ipin ckp......."nnti pas kawin aku nk letak jawatan sbg kapten pasukan sbb nk tumpukan perhatian ke arena politik...." kate bekas ajk sukan persatuan pemude umno jkkk kg taboh naning ini.....gua selaku jurugambar yg dilantik mengepalai serangan berantai yg dibantu oleh ajak di bahagian meja pengantin,rabik di bahagian kemah karaoke dan tidak lupe azrai di bahagian dapur dan tmpt basuh pinggan.....serangan mmg padu terutama dr azrai yg memanfaatkan peluang yg ada dgn meratah ayam rempah tanpa sebarang perasaan 1malaysia....die ckp..."mengunyah smbil mengetip bleh dpt bokeh bulat2"....gua angguk tande nk minum sirap bandung buatan lokman.....pejam celik pejam celik tibe2 dh smpai masjid selat....kuar jek dr kete tibe2 ipin tnye gua......."woi rmainye kawan ko"......bingkas gua bangun dan trus berlari kencang ke jongkang jongkit utk memastikan kebenarannye.......gua mule kire....gua+dak ajak+dak arai+dak apis+dak ben+dan wan+dak najib....tanpa segan silu gua trus anto khidmat pesanan ringkas kt tlinga ipin....."bro lu mmg betuah mgkin lu menang gores & menang kt kedai munah td kot".....ipin senyum tande perasan artis.....

nota pejalan kaki : 7 fotografer + 8 nikon + gaye ala2 nurkasih dak ipin & bini = 12 gig

kesimpulang.......mate gua juling + bepinau + rokok abis + sangap

ipin......slamat pengantin baru moge kekal ke akhir hayat


kelihatan kepet sdg menyediakan ayam rempah kegemaran dak azrai & mat shah

No comments:

Post a Comment