Muka surat

Monday, February 14, 2011

aku rock...aku steady

aritu aku ke indonesia ngikut satu program ni...pendekkan cite setibenye aku di airport batu berendam...aku nmpak satu van dan satu bas cucuk blakang bas yg bwk budak2 program ni....aku perati bas dan van tu dalam2...tayar jenama gudyear...enjin aku rase enjin nisan....aku nyala rokok sebatang...asal aku alih je pandangan aku dr api lighter...aku nmpak brader2 gaye rock keluar dari perut bas dan van tu...."ape keheinye deme ni...bru blk dr konsert black metal keee..."...tibe2 scene pak abu teguk sarsi bermain di fikiran aku...selesai je mamat2 tu turun, bas dan van tu berlalu smbil mendendangkan lagu dadi kool...kuat betul sound bus tu...dvd original kot dipasangnye...aku tgk satu persatu brader2 tu...ade yg rupe jimmy page..ade yg rupe frank zappa..ade yg janggut mcm dimebag darrel..ade yg rambut meleret mcm herman li..ade yg kulit sawo matang mcm awin hulu langat...dan ade yg rambut ketak persis abi hurairah...baju toksah ckp le...seluar...emmpphh lg lah...levis hitam jiwa metal punye stail...heeehh

++++++++++++++++++++++

td mase taklimat di dewan..aku ade dgr brader kembong ala2 pak jabit bile bercakap tu bgtau yg program ni akan diiringi sebuah kumpulan...smpai takat tu je aku dgr sbb aku dh ke foyer dewan melantak mihun dgn cik mat sarjan...di airport tu aku tgk brader2 ni bz memunggah alat muzik...dram ade..gitar ade..buluh primitif soulfly pon ade..kalau bab2 soulfly ni aku agak brader2 ni jd opening act deftones live in indonesia kot...paling tidak pon deftones pinjam barang dorg sbb kos sewa barang malaysia murah2 belaka...mentang2 lah sewa di indon juta2...heeeehh....aku ade gak nk tegur brader2 tu...tp aku risau dorg jd zombi pulak kang...aku duduk tepi pintu supaya senang nk lari...smpai dlm kapalterbang...aku tgk brader2 tu ade di seat belakang...alamak..acrofobia aku dh hilang digantikan dgn zombafobia...kalau brader2 ni transform jd zomba...alamatnye otak geliga aku ni habislah dikokaknyee...aku amek jalan selamat...klepommmm!!!!!...aku tersedar...tup2 sorg peramugari 352436 muke iras2 natasha hudson tejelepuk di riba aku....seluar aku basah...mungkinkahhhhh...

+++++++++++++++++++++++++

"sori sir we jas gon tru air poket.."aku dgr die cakap smbil mengelap jus buah acai di peha aku...aku senyum dan natasha tu senyum blk kt aku...geliiii...katerbang tu mendarat selamat di lapangan terbang....aku dh stanby kt pintu siap2...keh keh keh..siap sume hal airport aku dan rombongan cabut ke penginapan...brader2 tu lenyap entah kemane..legeeeee

++++++++++++++++++++++++++

dipendekakan karangan ni..hari terakhir program tu diadakan majlis serah menyerah dan sedikit jamuan lauk pauk indonesia bersama tuan gabernor...gabernor ni klau di malaysia satu line dgn ali rustam...cume die xpegang jawatan dlm umno je dan bukan wakil rakyat bukit katil...aku dan cik mat pantang tgk lauk pauk ni...mau dipauk je semua lauk tu...aku dan cik mat kaki makan...di indonesia ktorg lepak bedua carik makan...cik mat kabor die ade sedare di indonesia...aku percaya bulat2...saboooo jela...tgh aku amek feel tempe goreng di depan aku tu...tibe2 brader2 zomba tu muncul di pentas...mmg gaya rock habis...aku tgk buluh primitif soulfly pon masih ade dgn mamat iras2 ...mgkin mase runding rege tu deftones letak murah kot...ke deme2 ni kokak otak si cino moreno tuuuu...aduhhhhhhhhh mcm2 hal lahhh...selera aku dh tumpul...tp cik mat dh tinggalkan aku 3 pinggan...jauh tu....aku dh siap sedia nk cabut....aku tgk brader2 tu duduk di atas pentas...mcm nk menurun pun ade aku tgk...

+++++++++++++++++++++++

pehhhhhhhhhhhhhhh...itu je yg aku boleh cakap.....nasib aku xlari td kalu tidak mau melepas aku show brader2 ni...petikan gitar persis BB King...ketukan gendang persis thomas lang...tiupan seruling menusuk jiwa diselit dgn bunyian buluh primitif soulfly...heeehhh....gabungan vokal mantap ala2 kumpulan hippies 70an, middle of the road dan beberapa awek yg dorg bawak utk penaik semangat katenye menambahkan lg rencah persembahan brader2 ni...alunan muzik dan vokal deme2 ni membuatkan aku ternganga...seingat aku paling last aku ternganga dlu adalah masa aku tgk zila bakarin shoot satu movie dkt kolam tepi rumah aku ...mmg ternganga.....jangkaan aku selama ni mmg jauh menyimpang...lebih jauh dari sempang ampat...inikan pula sempang renggam..tempat 2 jaguh pingpong pejabat aku lahir...irama metal dan hentakan dram bingit tidak benar sama sekali....lepas brader2 tu habis show...aku dan cik mat tarik sorg brader iras2 frank zappa ke celah pokok bunga penghias rostrum...cik mat ugut ala2 sarjan...aku tenangkan cik mat dgn secawan sarsi...cik mat tenang...nego punya nego,aku dan cik mat dpt sorg sekeping cd siap tanda tapak tangan brader tu lg..."terima kasih kerana sapot kami..."brader tu ckp lembut...aku dan cik mat saling berpandangan....tibe2 mamat teknisyen dewan gulung wayar di depan aku dan cik mat....cik mat tarbi mamat tu putus dua..."aaahhhh potong la kau ni!!!!!!"

trivia brader2 tu :

kalau korg berani nk kenal brader2 tu...picit la {punat) ni..kalu yg ade strok,demam kepialu tapioka dan lemah jantung...aku xsarankan picit

opppsss...ni lagi satu (punat) ...punat ni lagi horror dari punat atas tu....

...jgn ade yg lari pegang selipar udah le...aku xpela sbb dh lama belajar silat gayung

No comments:

Post a Comment