Muka surat

Thursday, March 10, 2011

Sometimes life can be awful

Inilah tajuk posting yg paling panjang aku penah taip utk blog aku ni....sedikit skeptikal bila aku pikir2 yang jiwa bola aku masih tajam dan tak penah luntur wlaupun dh berumur sikit aku ni...aku minat bola mcm bapak aku minat wrestling...mgkin kerna bapak aku suka mengeteh di warung satu masa dlu...dlu warung selalu pasang tape wrestling...kt warung jugak rmai yg main loteri...aku syak bapak aku ade try2 tikam jugak sbb die sembang bab loteri sudah serupa pro..skarang warung dh menjadi perkara rare disebabkan setiap corner lot dh dijajah oleh mamak yg aku pon kdg2 sangsi kemamakan dorg ni...kau pernah tgk salam pasang tape wrestling...kau penah tgk ke amer ali pasang tape wrestling...tak kan...kau tau tak kenapa....

Sebab tape player tu dh jd rare skang...kalau dikenang dlu2 ade je kedai sewa tape kt pekan2 tu...kalu xpercaya kau cube la tnye dak mat tonde...kau pilih la tape ape kau nk...yg tapis semua letak depan...aku hairan jugak bile ade tape wrestling yg disorok-sorok...mgkin itu utk kegunaan tokey kedai di masa senggang kot...bab harge boleh dpt dlm 5 hinggit utk 4 hari....syarat tokey kedai satu je....jgn kasi hilang sudah....sebab nk buat copy tape tu bukan senang...bukan mcm skang boleh copy pkai cd...dlu sape yg ade cd player tu mmg boleh masuk kategori kaya yaamat...tp aku pelik kenapa bapak aku xsuke main dam haji...sebab dam haji dan wrestling adalah benda yg wajib ada di warung dlu2.....bak kte bapak aku minum kopi dlm pinggan adalah perkara yg signifikan dan peradaban biasa di warung port die melepak tu.......am i rite????

Skang bapak aku dh dok layan wrestling di saluran berbayar....siap hafal lagi hari dan masa siaran....kau tau kenapa die hafal...kau nk tau tak....senang jek...sebab hari lain adalah siaran ulangan...Cuma hari khamis jam 10 mlm je episod baru utk minggu tu...yg lain tu semua ulangan...bapak aku awal2 dlu selalu terkena...bapak aku kdg2 marah kat decoder tu sebab asik ulang2....”dh mcm tgk tape pulak den ghaso...”...btul la bapak aku ckp...tape kan boleh ulang2....bapak aku kalau bebel mmg boleh tahan jugak...org kampong semua tau nickname bapak aku...bayarannye makin hari makin naik aku tgk....siaran main suke mak tiri die je ubah2...mak aku pon pernah marah decoder ni jugak sebab main suke mak mentua die je delete saluran Indonesia...mak aku petang2 suke melayan sinetron...kadang2 die boleh marah kt tv tu... nmpaknya lakonan pelakon yg membawa watak mak tiri durjana tu amat berkesan...pengaruh tv amat kuat dlm diri mak aku....aku pon kdg2 kene tempias rasa tak puas hati die tu...mak aku kategori pengkritik sembrono atau secara panjangnye sembang ngan tv tp kdg2 die buat donno...mak aku mmg biase tido smbil duduk dpn tv....

Aku pulak biase layan bola stok larut mlm...die punye larut smpai mak aku tige empat kali bangun kencing aku masih di depan tv....xstim tgk ulangan ni...spirit die dh xde sbb result dh tau...elemen surprise tu dh kelaut peginye...smbil layan bola telan ape yg ade kt dapur...aku gemuk mgkin sebab ni la kot...bapak aku xlarat nk jaga malam...die kalau bgun kencing paling kuat die tnye aku gini...”dh kono berapo dh....”aku jawab stok mate tgk tv je...xpe bapak aku paham janji die tau dh berapo kono...tido stok larut tp mak aku kejut awal sebab nk suruh aku ke pasar....pegi pasar rambut kembang semangkuk...nasib pegi pasar...kalu pegi pawagam mau org xnk duduk sebelah aku sbb bau ketiak aku masih original lg tanpa bahan pewangi.....soooooooooooooo awfullllllllllllllll

No comments:

Post a Comment