Muka surat

Thursday, August 4, 2011

hempuk hempuk ramadan episod 2

semalam aku pergi satu param di kotaraya sepang...aku ni kalau ke param xdelah teliti sangat dlm memilih makanan...mane yg agak2 boleh pergi...aku sauk je...habis2 pon jadi bahan buangan korg jugak nnti...ceritanya di param kotaraya itu aku terjumpa satu makanan yg aku xmisss setiap bulan puase...apekah makanan itu...tengok je kat bawah


buah melaka atau bak kata abg nuar kuih kelopong

semalam masa berbuka...aku punyala xsabar nk sental kuih kelopong ni...dpt aku bayangkan bila aku gigit kuih ni... pancutan gula merah di sekeliling mulut ditambah pula dgn kelapa parut dikeliling kuih ini.....perghhhh nikmat...tapi aku muskil la...

dah 5 bijik aku kunyah...dari yg pertama hingga ke lima...satu pon xmemancutkan gula merah...cuma ada rase manis yg aku rasa dlm 5 saat jek...pas2 masa aku dihabiskan utk mengunyah tepung kenyal...itu belom tolak yg dh ade bau kelapa masam lagi...puiiii

diharapkan param yg akan datang tidak seperti ini lagi...aminnn

No comments:

Post a Comment