Muka surat

Monday, August 8, 2011

hempuk hempuk ramadan episod 4

sampai je rumah mak aku, anak aku seperti biasa akan test power panjat tangga...hari tu die bru lepas satu anak tangga...hari ni aku bajet die akan pecahkan rekod lama die tu...bini aku seperti biase buat2 sibuk kt dapur siapkan juadah berbuka puase dgn mak aku...padahal kt param td sikit punya borong...kakakaka...bapak aku pulak klau ptg2 ni x ke kebun mesti die siram pokok rosel kt blakang rumah tu....sambil baca paper nk tgu waktu berbuka, aku alih2 channel tivi nk hilangkan bosan...paham2 jela paper skarang ni...bosan alih tivi aku tinjau matahari terbenam kt depan rumah...ini klau ada bwk kamera ni mau aku suruh anak aku posing dpn matahari tu lepas tu upload kt fesbuk mintak otai2 komen....kakakakaka

Tup..tup anak aku dh smpai serambi dh...aku dh agak rekod lama tu xkan tahan lama...die berdiri di tingkap nk show off kt semua yg die telah berjaya...sambil bantal busuk digenggam erat di tangan...anak aku menjerit megah hingga terbatuk2...nmpak gaya mcm dh dekat nk buka...aku pon gegas tutup tingkap dan pasang lampu rumah....di dapur semua dh stenbai nk buka....anak aku awal2 dh food testing...muka comot penuh dgn nasik menandakan nasik tu dimasak secukup rasa....eh semua dh ade ke kt dapur ni....

"makkkk...aboi mano makkkk..."aku tnye mak aku penuh tertib....mak aku tertunduk lesu...bapak aku masih steady tuang air katira kedalam mangkuk...mcm ade sesuatu yg xkena...."..............dh 3 hari dh kek jalan baruh tuha..." aku diam seketika.....aku tenung bekas friskies yg masih penuh di atas almari...sekali sekala terdengar bunyi tikus berbual gembira di atas atap...lepas ni anak aku dh xboleh nk gurau2 dgn aboi dhh...


mangkuk friskis aboi mak aku dh simpan dlm almari...mak aku kata die sedih bila tgk friskis dlm mangkuk tu xdijamah langsung

aboi (2009-2011)

No comments:

Post a Comment